loading...

دانلود رايگان

دانلود رايگان

بازدید : 146
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

پايان نامه ادبيات  تحليل مفهومي همدلي در اشعار نيمايوشيج

پايان نامه ادبيات تحليل مفهومي همدلي در اشعار نيمايوشيج

چكيده

همدلي يا ام پاتي ،تجربه اي عاطفي است كه به موجب آن انسان خودراباآنچه مي بينديكسان مي پندارد و ازاين طريق دراحساسات،خواسته ها،ايده ها،كنشهاوكلا،حركات وحالات موضوع ديده شده،سهيم مي شود.

يكي ازمهمترين مهارتهاي شاعراني چون: نيمايوشيج،مهدي اخوان ثالث،سپيده كاشاني وفروغ فرخزاد، همدلي يعني تمايل پاسخ دهي به حالت عاطفي ديگران با حالت عاطفي مشابه مي باشد.يعني اينكه اين افراد توانستند؛مسائل ديگران را حتّي زماني كه درآن شرايط قرار ندارند، درك كنند و براي نظريات واحساسات آنها ارزش و احترام قائل شوند.

هدف اين تحقيق آنست كه به مفهوم همدلي دراشعارشان واقف شوم ودريابم كه چگونه اين شاعران دست به ابتكار زده اند.ودريافتم هنگام تأمل براثر هنري يا ادبي ايشان ،بيننده ياخواننده خودرادرآن اثرهنري يا ادبي مي گذارد و با قرارگرفتن درآن فضا ، احساسات او متناسب باآن برانگيخته مي شود.بطورواضح دراين اشعار ؛ هم حسي و نوعي دلسوزي و همدلي ديده مي شود.علّت ايجادهم حسي نسبت به فردي ياچيزي خاص لزوماً آن نيست كه اوانسان خوب وقابل تحسيني است بلكه ازجهت گيري ضمني نويسنده نسبت به اومايه مي گيرد.وقتي اين شاعران اشعاري رامي سرايند، در جريان انتخاب عناصرسازنده آن اثرخود بخود يكي را بر ديگري ترجيح مي دهند.اين انتخاب آگاهانه سبب ميشودتاخواننده نسبت به برخي شخصيت ها،خواه نيك ووالاباشندوخواه معمولي ياحتي خبيث باشند،احساس همدردي وهمدلي پيداكنند.

بابررسي كتابهاي اشعارشاعران نام برده ؛ به حدود302موردهمدلي بااشخاص و38موردهمدلي باحيوانات و26موردهمدلي بااشياءو62موردهمدلي باطبيعت و17موردهمدلي بافصل هاو17موردهمدلي بازمان هايافت گرديده كه تمام اين شواهدنشان دهندة انواع مختلف همدلي دراشعاراين شاعران معاصربوده است.

فرمت پايان نامه word

تعداد صفحات 116

تعريف همدلي (ام پاتي): 1

1-2بيان مسأله. 2

نگاه دانشمندان وصاحب نظران راجع به همدلي: 3

1-3 سئوالات تحقيق.. 6

1-4 اهّميّت وضرورت تحقيق.. 6

1-5 پيشينة تحقيق.. 6

1-6 اهداف تحقيق.. 8

1-7 فرضيه هاي نحقيق: 8

1-8 تعاريف واژه هاي كليدي.. 8

1-9 حدود و قلمروتحقيق.. 9

2-1 همدلي: 10

2-2 تمايزهمدلي باحالتهاي مشابه. 10

همنوايي.. 10

همسانسازي.. 11

خنثي بودن. 11

همدردي.. 12

2-2-1 راههاي ايجاد احساس همدردي.. 12

كسب مقبوليت... 13

شناخت نيازهاي آنها 14

علاقه و ابراز آن. 14

توجّه به عقده هاي رواني.. 16

حسن خلق.. 17

گوش كردن به حرفهايشان. 17

2-3 فرآيندمرحله اي همدلي.. 18

2-4 انواع همدلي.. 19

همدلي گرم. 20

همدلي سرد. 20

2-5 رابطة همدلانه: 22

2-6 رابطة توجّه به ديگري وهمدلي كردن با درمان. 23

2-7 گامهاي مهم درهمدلي.. 23

2-8 رابطة همدلي بامسلك عاطفه گرايي.. 24

2-9 پيامدهاواثرات همدلي.. 24

2-10 مهارت همدلي.. 25

2-11 زمينه هاي بروز رفتار همدلانه: 25

2-12 موانع همدلي.. 26

خودمداري: 26

قضاوت وپيشداوري: 27

2-13 جايگاه واهّميّت "همدلي "درادبيّات معاصر. 28

2-14 مراحل همدلي.. 29

گوش دادن: 31

پذيرش: 31

تشويق به خود افشاگري: 32

دريافت كردن: 32

درك كردن. 32

پاسخ‌دادن: 33

3-1 نيما يوشيج.. 34

3-1-1 شرح احوال وآثار علي اسفندياري ملقّب به نيمايوشيج.. 34

3-1-1-2 سبك شاعري.. 37

3-1-1-3 نگاه منتقدان به«نيما يوشيج» 37

3-1-1-4 كتاب‌شناسي.. 38

3-1-1-4-1 اشعار. 38

3-1-1-4-1-1 اشعار فارسي.. 39

3-1-1-4-1-2 اشعار طبري.. 39

3-1-1-4-2 سايرآثار. 39

4-1 انواع همدلي دراشعارنيمايوشيج.. 1

4-1-1 همدلي بااشخاص.... 1

4-1-1-1 همدلي باوالدين.. 1

4-1-1-1-1 باپدر. 1

4-1-1-1-1-1 پانزده سال گذشت... 1

4-1-1-1-1-2 پدرم. 1

4-1-1-1-1-3 پدر در"ازعمارت پدرم". 2

4-1-1-1-1-4 "ورودبه داستان". 2

4-1-1-1-1-5 "اندر نصيحت پير با فرزند خويش ". 3

4-1-1-1-2 همدلي بامادر"پدرم". 4

4-1-1-1-2-1 پدر و مادرش در شعر " رفتن آن پيرمرد به دنبال آن مرد". 4

4-1-1-2 همدلي بابشر. 4

4-1-1-2-1 آي آدمها 4

4-1-1-2-2 انسان پريشان وگرفتارترس درمجموعة "اندوهناك شب". 4

4-1-1-2-3 همدلي با ما در جهان در شعر " داستان گفتن پير ". 5

4-1-1-2-4 همدلي با مصيبت ديده ها " داستان گفتن پير ". 5

4-1-1-2-5 كار آوران اين جهان در منظومه " شهريار ". 6

4-1-1-2-6 رهروران در منظومه " شهريار ". 6

4-1-1-3همدلي با ملّت ايران. 7

4-1-1-3-1 مردم ستمديده درمجموعه"وقت است...". 7

4-1-1-3-2 همدلي باملّت ايران درمقابل ظلم رضاشاه درمجموعة" گل مهتاب". 7

4-1-1-3-3 همدلي بازنداني هم فكردر"يك نامه به يك زنداني". 7

4-1-1-4همدلي با آرزومندان (خنده ي سرد) 10

4-1-1-5همدلي بازنان. 10

4-1-1-5-1 اي عاشق فسرده 10

4-1-1-5-2 زنان به مثل پري درمجموعه"پريّان". 11

4-1-1-5-3 زن چيني درمجموعة" درنخستين ساعت شب". 11

4-1-1-6 همدلي باجوانان درمجموعه پسر"ري را". 12

4-1-1-7 منتظران "اوراصدابزن". 12

4-1-1-8 همدلي معشوقان وعاشقان. 12

4-1-1-8-1 دودل داده در"باغروبش". 12

4-1-1-8-2 معشوق" ترامن چشم درراهم". 13

4-1-1-9 همدلي بامردان. 13

4-1-1-9-1درمجموعه امردود "ناروايي به راه". 13

4-1-1-9-2 مردنشسته برساحل "درسايه ي خود". 13

4-1-1-9-3 پادشاه "پادشاه فتح". 14

4-1-1-10 ميزبان. 15

4-1-1-10-1 "پاسهاازشب گذشته است". 15

4-1-1-10-2 ميزبان وميهمان ناخوانده در شعر " رفتن آن پيرمرد به دنبال آن مرد". 15

4-1-1-11 همدلي با مادروپسر در"مادري وپسري". 16

4-1-1-12خفتگان ابدي.. 17

4-1-1-12-1" مردگان موت". 17

4-1-1-12-2" اندر نصيحت پير با فرزند خويش ". 17

4-1-1-13 خانوادة سرباز. 18

4-1-1-14-2 فرزندانگاسي در"انگاسي". 23

4-1-14-3 انگاسي وپسر در"انگاسي". 23

4-1-14-4 زن آنگاسي در"آنگاس". 24

4-1-14-5 عمورجب وعموسليمان درشعر"عمورجب". 24

4-1-1-14-6 كچبي.. 24

4-1-1-14-7 عبدالله طاهروكنيزك... 24

4-1-1-15 همدلي با پيرها 25

4-1-1-15-1 پيرمرد در شعر " رفتن آن پيرمرد به دنبال آن مرد". 25

4-1-1-15-2 پيرمرد نكو جو در شعر " رفتن آن پيرمرد به دنبال آن مرد". 25

4-1-1-15-3 پير تنگدل در شعر " پژوهش اندر طلب داستان ". 25

4-1-2 همدلي بااشياء. 28

4-1-2-1 خانه "خانه ام ابري ست". 28

4-1-2-2 ساز"هنگام كه گريه مي دهدساز". 28

4-1-2-3 ناقوس... 28

4-1-2-4 كومة خاموش در"مادري وپسري". 31

4-1-2-5 چراغ. 31

4-1-2-6 عود. 31

4-1-3 همدلي باطبيعت... 32

4-1-3-1 باران درمجموعة" روي بندرگاه". 32

4-1-3-2 ماه درمجموعة "اندوهناك شب". 32

4-1-3-3-1 درمجموعة "اندوهناك شب". 32

4-1-3-3-2 درمجموعة "پريان". 32

4-1-3-4 خورشيددرمجموعة" ميخندد". 32

4-1-3-5 آتش ومرداب وبادتنددرمجموعة"همسايگان آتش". 32

4-1-3-6 صبح.. 33

4-1-3-6-1 خندة سرد. 33

4-1-3-6-2 شكسته پر. 33

4-1-3-6-3 صبح در"قو". 33

4-1-3-7 درياي گران "گم شدگان". 33

4-1-3-8 درّة {درّة "ماخ اولا"}. 34

4-1-3-9 كوهها 34

4-1-3-9-1 كوههاي مازندران به نام" وازنا وازاكو"درمجموعه "برف". 34

4-1-3-9-2 كوه در"شاه كوهان". 34

4-1-3-10 ده "درره نهفت وفرازده". 34

4-1-3-11 دودهاي برپاشده ازكشت سوخته" برفرازدودهائي". 35

4-1-3-12 جاده "جاده خاموش است". 35

4-1-3-13 دشت دربرابرحمله بادوباران"برفرازدشت". 35

4-1-3-14 جوي در" ازدور". 36

4-1-3-15 دانه ها 36

4-1-3-15-1 تخم گندمي در"خرمنها". 36

4-1-3-15-2 گندنا 36

4-1-3-16 همدلي با بيابان و زمين بي آب " رهايي پير از خلوت خود ". 36

4-1-3-17گلها 36

4-1-3-17-1 گل زودرس... 37

4-1-3-17-2 " مفسدة گل". 37

4-1-3-17-3 "گل نازدار". 38

4-1-4 همدلي باحيوانات... 39

4-1-4-1 پرنده ها 39

4-1-4-1-1 لاشخوران"لاشخورها". 39

4-1-4-1-1-1 لاشخورها درشعر "روي جدارهاي شكسته". 39

4-1-4-2 "پرندة خيالي به نام "هيبره". 40

4-1-4-3 كاكلي در "مرگ كاكلي". 40

4-1-4-4 پرندة بيدارگردرمجموعة "خواب زمستاني". 40

4-1-4-5 جغدي پير. 41

4-1-4-6مرغها 41

4-1-4-6-1 درمجموعة "مرغ غم". 41

4-1-4-6-2 درمجموعة مرغ مجسّمه. 42

4-1-4-6-3 مرغ شبآويز. 42

4-1-4-6-4 مرغ آمين.. 42

4-1-4-7 قو. 44

4-1-4-8 پرندة منزوي.. 45

4-1-4-9 غراب... 45

4-1-4-10 خروس... 46

4-1-4-10-1 درمجموعه" اميدپليد". 46

4-1-4-10-2 صداي خروس در"خروس مي خواند". 46

4-1-4-10-3 خروس ساده 47

4-1-4-10-4 نواي خروس در شعر " فصل ". 47

4-1-4-11 ققنوس... 48

4-1-4-12 عقاب در"عقاب نيل". 49

4-1-5 همدلي بازمان ها 49

4-1-5-1 هنگام شب درمجموعة "تورامن چشم درراهم". 49

4-1-5-2 شب "شب است". 49

4-1-5-3 شب تيره"درشب تيره". 50

4-1-5-4 شب در "كينة شب". 50

4-1-5-5 شب قورق بيمارستان در" شب قورق". 50

4-1-5-6 شب و روزش در شعر " رهايي پير از خلوت خود ". 50

5- نتايج تحقيق.. 59

5-1 نتيجه. 59

فهرست منابع ومآخذ. 61


1946
پايان نامه ادبيات  تحليل مفهومي همدلي در اشعار نيمايوشيج

پايان نامه ادبيات تحليل مفهومي همدلي در اشعار نيمايوشيج

چكيده

همدلي يا ام پاتي ،تجربه اي عاطفي است كه به موجب آن انسان خودراباآنچه مي بينديكسان مي پندارد و ازاين طريق دراحساسات،خواسته ها،ايده ها،كنشهاوكلا،حركات وحالات موضوع ديده شده،سهيم مي شود.

يكي ازمهمترين مهارتهاي شاعراني چون: نيمايوشيج،مهدي اخوان ثالث،سپيده كاشاني وفروغ فرخزاد، همدلي يعني تمايل پاسخ دهي به حالت عاطفي ديگران با حالت عاطفي مشابه مي باشد.يعني اينكه اين افراد توانستند؛مسائل ديگران را حتّي زماني كه درآن شرايط قرار ندارند، درك كنند و براي نظريات واحساسات آنها ارزش و احترام قائل شوند.

هدف اين تحقيق آنست كه به مفهوم همدلي دراشعارشان واقف شوم ودريابم كه چگونه اين شاعران دست به ابتكار زده اند.ودريافتم هنگام تأمل براثر هنري يا ادبي ايشان ،بيننده ياخواننده خودرادرآن اثرهنري يا ادبي مي گذارد و با قرارگرفتن درآن فضا ، احساسات او متناسب باآن برانگيخته مي شود.بطورواضح دراين اشعار ؛ هم حسي و نوعي دلسوزي و همدلي ديده مي شود.علّت ايجادهم حسي نسبت به فردي ياچيزي خاص لزوماً آن نيست كه اوانسان خوب وقابل تحسيني است بلكه ازجهت گيري ضمني نويسنده نسبت به اومايه مي گيرد.وقتي اين شاعران اشعاري رامي سرايند، در جريان انتخاب عناصرسازنده آن اثرخود بخود يكي را بر ديگري ترجيح مي دهند.اين انتخاب آگاهانه سبب ميشودتاخواننده نسبت به برخي شخصيت ها،خواه نيك ووالاباشندوخواه معمولي ياحتي خبيث باشند،احساس همدردي وهمدلي پيداكنند.

بابررسي كتابهاي اشعارشاعران نام برده ؛ به حدود302موردهمدلي بااشخاص و38موردهمدلي باحيوانات و26موردهمدلي بااشياءو62موردهمدلي باطبيعت و17موردهمدلي بافصل هاو17موردهمدلي بازمان هايافت گرديده كه تمام اين شواهدنشان دهندة انواع مختلف همدلي دراشعاراين شاعران معاصربوده است.

فرمت پايان نامه word

تعداد صفحات 116

تعريف همدلي (ام پاتي): 1

1-2بيان مسأله. 2

نگاه دانشمندان وصاحب نظران راجع به همدلي: 3

1-3 سئوالات تحقيق.. 6

1-4 اهّميّت وضرورت تحقيق.. 6

1-5 پيشينة تحقيق.. 6

1-6 اهداف تحقيق.. 8

1-7 فرضيه هاي نحقيق: 8

1-8 تعاريف واژه هاي كليدي.. 8

1-9 حدود و قلمروتحقيق.. 9

2-1 همدلي: 10

2-2 تمايزهمدلي باحالتهاي مشابه. 10

همنوايي.. 10

همسانسازي.. 11

خنثي بودن. 11

همدردي.. 12

2-2-1 راههاي ايجاد احساس همدردي.. 12

كسب مقبوليت... 13

شناخت نيازهاي آنها 14

علاقه و ابراز آن. 14

توجّه به عقده هاي رواني.. 16

حسن خلق.. 17

گوش كردن به حرفهايشان. 17

2-3 فرآيندمرحله اي همدلي.. 18

2-4 انواع همدلي.. 19

همدلي گرم. 20

همدلي سرد. 20

2-5 رابطة همدلانه: 22

2-6 رابطة توجّه به ديگري وهمدلي كردن با درمان. 23

2-7 گامهاي مهم درهمدلي.. 23

2-8 رابطة همدلي بامسلك عاطفه گرايي.. 24

2-9 پيامدهاواثرات همدلي.. 24

2-10 مهارت همدلي.. 25

2-11 زمينه هاي بروز رفتار همدلانه: 25

2-12 موانع همدلي.. 26

خودمداري: 26

قضاوت وپيشداوري: 27

2-13 جايگاه واهّميّت "همدلي "درادبيّات معاصر. 28

2-14 مراحل همدلي.. 29

گوش دادن: 31

پذيرش: 31

تشويق به خود افشاگري: 32

دريافت كردن: 32

درك كردن. 32

پاسخ‌دادن: 33

3-1 نيما يوشيج.. 34

3-1-1 شرح احوال وآثار علي اسفندياري ملقّب به نيمايوشيج.. 34

3-1-1-2 سبك شاعري.. 37

3-1-1-3 نگاه منتقدان به«نيما يوشيج» 37

3-1-1-4 كتاب‌شناسي.. 38

3-1-1-4-1 اشعار. 38

3-1-1-4-1-1 اشعار فارسي.. 39

3-1-1-4-1-2 اشعار طبري.. 39

3-1-1-4-2 سايرآثار. 39

4-1 انواع همدلي دراشعارنيمايوشيج.. 1

4-1-1 همدلي بااشخاص.... 1

4-1-1-1 همدلي باوالدين.. 1

4-1-1-1-1 باپدر. 1

4-1-1-1-1-1 پانزده سال گذشت... 1

4-1-1-1-1-2 پدرم. 1

4-1-1-1-1-3 پدر در"ازعمارت پدرم". 2

4-1-1-1-1-4 "ورودبه داستان". 2

4-1-1-1-1-5 "اندر نصيحت پير با فرزند خويش ". 3

4-1-1-1-2 همدلي بامادر"پدرم". 4

4-1-1-1-2-1 پدر و مادرش در شعر " رفتن آن پيرمرد به دنبال آن مرد". 4

4-1-1-2 همدلي بابشر. 4

4-1-1-2-1 آي آدمها 4

4-1-1-2-2 انسان پريشان وگرفتارترس درمجموعة "اندوهناك شب". 4

4-1-1-2-3 همدلي با ما در جهان در شعر " داستان گفتن پير ". 5

4-1-1-2-4 همدلي با مصيبت ديده ها " داستان گفتن پير ". 5

4-1-1-2-5 كار آوران اين جهان در منظومه " شهريار ". 6

4-1-1-2-6 رهروران در منظومه " شهريار ". 6

4-1-1-3همدلي با ملّت ايران. 7

4-1-1-3-1 مردم ستمديده درمجموعه"وقت است...". 7

4-1-1-3-2 همدلي باملّت ايران درمقابل ظلم رضاشاه درمجموعة" گل مهتاب". 7

4-1-1-3-3 همدلي بازنداني هم فكردر"يك نامه به يك زنداني". 7

4-1-1-4همدلي با آرزومندان (خنده ي سرد) 10

4-1-1-5همدلي بازنان. 10

4-1-1-5-1 اي عاشق فسرده 10

4-1-1-5-2 زنان به مثل پري درمجموعه"پريّان". 11

4-1-1-5-3 زن چيني درمجموعة" درنخستين ساعت شب". 11

4-1-1-6 همدلي باجوانان درمجموعه پسر"ري را". 12

4-1-1-7 منتظران "اوراصدابزن". 12

4-1-1-8 همدلي معشوقان وعاشقان. 12

4-1-1-8-1 دودل داده در"باغروبش". 12

4-1-1-8-2 معشوق" ترامن چشم درراهم". 13

4-1-1-9 همدلي بامردان. 13

4-1-1-9-1درمجموعه امردود "ناروايي به راه". 13

4-1-1-9-2 مردنشسته برساحل "درسايه ي خود". 13

4-1-1-9-3 پادشاه "پادشاه فتح". 14

4-1-1-10 ميزبان. 15

4-1-1-10-1 "پاسهاازشب گذشته است". 15

4-1-1-10-2 ميزبان وميهمان ناخوانده در شعر " رفتن آن پيرمرد به دنبال آن مرد". 15

4-1-1-11 همدلي با مادروپسر در"مادري وپسري". 16

4-1-1-12خفتگان ابدي.. 17

4-1-1-12-1" مردگان موت". 17

4-1-1-12-2" اندر نصيحت پير با فرزند خويش ". 17

4-1-1-13 خانوادة سرباز. 18

4-1-1-14-2 فرزندانگاسي در"انگاسي". 23

4-1-14-3 انگاسي وپسر در"انگاسي". 23

4-1-14-4 زن آنگاسي در"آنگاس". 24

4-1-14-5 عمورجب وعموسليمان درشعر"عمورجب". 24

4-1-1-14-6 كچبي.. 24

4-1-1-14-7 عبدالله طاهروكنيزك... 24

4-1-1-15 همدلي با پيرها 25

4-1-1-15-1 پيرمرد در شعر " رفتن آن پيرمرد به دنبال آن مرد". 25

4-1-1-15-2 پيرمرد نكو جو در شعر " رفتن آن پيرمرد به دنبال آن مرد". 25

4-1-1-15-3 پير تنگدل در شعر " پژوهش اندر طلب داستان ". 25

4-1-2 همدلي بااشياء. 28

4-1-2-1 خانه "خانه ام ابري ست". 28

4-1-2-2 ساز"هنگام كه گريه مي دهدساز". 28

4-1-2-3 ناقوس... 28

4-1-2-4 كومة خاموش در"مادري وپسري". 31

4-1-2-5 چراغ. 31

4-1-2-6 عود. 31

4-1-3 همدلي باطبيعت... 32

4-1-3-1 باران درمجموعة" روي بندرگاه". 32

4-1-3-2 ماه درمجموعة "اندوهناك شب". 32

4-1-3-3-1 درمجموعة "اندوهناك شب". 32

4-1-3-3-2 درمجموعة "پريان". 32

4-1-3-4 خورشيددرمجموعة" ميخندد". 32

4-1-3-5 آتش ومرداب وبادتنددرمجموعة"همسايگان آتش". 32

4-1-3-6 صبح.. 33

4-1-3-6-1 خندة سرد. 33

4-1-3-6-2 شكسته پر. 33

4-1-3-6-3 صبح در"قو". 33

4-1-3-7 درياي گران "گم شدگان". 33

4-1-3-8 درّة {درّة "ماخ اولا"}. 34

4-1-3-9 كوهها 34

4-1-3-9-1 كوههاي مازندران به نام" وازنا وازاكو"درمجموعه "برف". 34

4-1-3-9-2 كوه در"شاه كوهان". 34

4-1-3-10 ده "درره نهفت وفرازده". 34

4-1-3-11 دودهاي برپاشده ازكشت سوخته" برفرازدودهائي". 35

4-1-3-12 جاده "جاده خاموش است". 35

4-1-3-13 دشت دربرابرحمله بادوباران"برفرازدشت". 35

4-1-3-14 جوي در" ازدور". 36

4-1-3-15 دانه ها 36

4-1-3-15-1 تخم گندمي در"خرمنها". 36

4-1-3-15-2 گندنا 36

4-1-3-16 همدلي با بيابان و زمين بي آب " رهايي پير از خلوت خود ". 36

4-1-3-17گلها 36

4-1-3-17-1 گل زودرس... 37

4-1-3-17-2 " مفسدة گل". 37

4-1-3-17-3 "گل نازدار". 38

4-1-4 همدلي باحيوانات... 39

4-1-4-1 پرنده ها 39

4-1-4-1-1 لاشخوران"لاشخورها". 39

4-1-4-1-1-1 لاشخورها درشعر "روي جدارهاي شكسته". 39

4-1-4-2 "پرندة خيالي به نام "هيبره". 40

4-1-4-3 كاكلي در "مرگ كاكلي". 40

4-1-4-4 پرندة بيدارگردرمجموعة "خواب زمستاني". 40

4-1-4-5 جغدي پير. 41

4-1-4-6مرغها 41

4-1-4-6-1 درمجموعة "مرغ غم". 41

4-1-4-6-2 درمجموعة مرغ مجسّمه. 42

4-1-4-6-3 مرغ شبآويز. 42

4-1-4-6-4 مرغ آمين.. 42

4-1-4-7 قو. 44

4-1-4-8 پرندة منزوي.. 45

4-1-4-9 غراب... 45

4-1-4-10 خروس... 46

4-1-4-10-1 درمجموعه" اميدپليد". 46

4-1-4-10-2 صداي خروس در"خروس مي خواند". 46

4-1-4-10-3 خروس ساده 47

4-1-4-10-4 نواي خروس در شعر " فصل ". 47

4-1-4-11 ققنوس... 48

4-1-4-12 عقاب در"عقاب نيل". 49

4-1-5 همدلي بازمان ها 49

4-1-5-1 هنگام شب درمجموعة "تورامن چشم درراهم". 49

4-1-5-2 شب "شب است". 49

4-1-5-3 شب تيره"درشب تيره". 50

4-1-5-4 شب در "كينة شب". 50

4-1-5-5 شب قورق بيمارستان در" شب قورق". 50

4-1-5-6 شب و روزش در شعر " رهايي پير از خلوت خود ". 50

5- نتايج تحقيق.. 59

5-1 نتيجه. 59

فهرست منابع ومآخذ. 61


1946
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 354

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 3542
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 869
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2015
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 870
  • بازدید ماه : 6094
  • بازدید سال : 13754
  • بازدید کلی : 1838102
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه